admin admin .

admin

روانپزشک، روانشناس و روانکاو چه فرقی با هم دارند؟

تا تعادل روانی خود را حفظ کند. درست است که گاهی در کار آنها هم‌پوشانی دیده می‌شود؛ اما نمی‌توان برای رفع هر مشکلی به هر یک از آنها مراجعه کرد. یعنی انتخاب نوع متخصص سلامت روان مهم است.

بعد از معرفی هر سه متخصص به مقایسه آنها می‌پردازیم. این کار به شما کمک می‌کند تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید.
5 مورد از تفاوت‌های روانشناس و روانپزشک و روانکاو
برخی افراد تصور می‌کنند روانشناس، روانپزشک و روانکاو با هم تفاوتی ندارند و همگی یک کار را انجام می‌دهند. در صورتی که این طور نیست. در ادامه به تفاوت‌های آنها اشاره می‌کنیم.

1- تحصیلات
اولین فرق روانپزشک، روانشناس و روانکاو به میزان تحصیلات آنها مربوط می‌شود. روانپزشک فردی است که مدرک پزشکی دارد. در حالیکه روانشناس و روانکاو پزشک نیستند.

2- قدرت تجویز دارو
روانپزشک می‌تواند علاوه بر تشخیص بیماری، دارو نیز تجویز کند. اما روانشناس و روانکاو نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

3- روش و تکنیک درمانی
روانپزشک برای درمان بیماران خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. از آن جمله می‌توان به دارودرمانی، درمان با تشنج الکتریکی، تحریک مغز و نوردرمانی اشاره کرد. در حالی که روانشناس و روانکاو برای کمک به بیماران از تکنیک‌های گفتاردرمانی استفاده می‌کنند.

تفاوت روانکاو و روانشناس به نوع سوالات و راه‌حل آنها مربوط می‌شود. روانشناسی به عنوان یک رشته و روانکاوی به عنوان یک تکنیک شناخته می‌شوند. بیشتر روانشناسان با بیماران سر و کار دارند؛ اما عده ای هم هستند که به مطالعه نحوه کار ذهن انسان و حیوانات می‌پردازند. در حالی که روانکاو در حوزه خاصی از روان‌‌درمانی مورد تایید فروید و متخصصان دیگر فعالیت می‌کند.

فرق روانپزشک، روانشناس و روانکاو

4- فاصله بین جلسات درمان
معمولا فاصله بین جلسات مراجعه به روانپزشک طولانی است. در حالی که جلسات روانشناسی حداقل 5-3 بار در ماه برگزار می‌شوند. ممکن است تعداد جلسات روانکاوی و روند درمان طولانی‌ باشد.

5- نوع بیماران
روانپزشک در بیشتر مواقع با بیمارانی سر و کار دارد که وضعیت حادی دارند. این بیماران دچار اختلالات شدیدی هستند. اما روانشناس در ارتباط با بیمارانی است که در مرحله اولیه بیماری قرار دارند.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۳:۵۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)