admin admin .

admin

صافی بنزین سراتو کجاست؟

یک راه تشخیص زمان تعویض فیلتر بنزین سراتو
یک راه دیگر برای تشخیص زمان تعویض فیلتر بزنین انجام تست فشار سوخت می‌باشد. این تست میزان عبور بنزین از پمپ سوخت به انژکتور‌ها را نشان می‌دهد. در صورت وجود عیب در فیلتر فشار بنزین کاهش می‌یابد.

چرا فیلتر بنزین را باید تعویض کرد؟
در زمان مصرف فیلتر بنزین مانند هر فیلتر دیگری منافذ فیلتر توسط ذراتی که در بنزین معلق هستند بسته شده است؛ در نتیجه سوخت کمتری وارد سیستم سوخت رسانی خودرو می‌شود. در بعضی موارد این ذرات وارد انژکتور شده و استفاده از سوخت را متوقف می‌کند. در صورتی که دیر اقدام به تعویض صافی بنزین کنید، مشکلات زیادی رخ می‌دهد. تعویض دیر هنگام فیلتر بنزین، سبب کاهش شتاب و قدرت خودرو می‌شود.

قیمت فیلتر بنزین سراتو
قیمت فیلتر بنزین سراتو به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع برند تولیدکننده این قطعه، کیفیت و جنس محصول، نوسان قیمتی در بازار، عرضه و تقاضای موجود و سایر عوامل همگی روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند.

اگر فیلتر بنزین تقلبی استفاده کنم چه ضرری دارد
در هنگام تعویض فیلتر صافی بنزین سراتو باید دقت داشته باشید از قطعات اصل استفاده کنید؛ زیرا قطعات تقلبی کیفیت مناسبی ندارند و ممکن است اسیب‌های جدی‌ای به خودرو وارد کنند. صافی‌های تقلبی ذرات معلق در بنزین را به درستی فیلتر نمی‌کنند در نتیجه لوله‌های انتقال بنزین بسته می‌شود. قابل ذکر است که به علت پایین بودن کیفیت این اجناس در بعضی مواقع بدنه فیلتر بنزین می‌شکند. به یاد داشته باشید هیچ وقت فیلتر بنزین ماشین خود را برای استفاده مجدد نشویید؛ چرا که باعث خسارات بی‌شماری می‌شود.

عواقب عدم تعویض صافی بنزین
صافی بنزین سراتو بر روی مصرف سوخت ماشین تاثیر می‌گذارد؛ و باعث آسیب نرسیدن به موتور و سایر قطعات و لوازم موتوری می‌شود. وقتی که شما صافی بنزین را به موقع عوض نکنید باعث می‌شود ماشین مانند گذشته کار نکند. تعویض دیر هنگام این قطعه به مرور زمان به پمپ بنزین آسیب وارد می‌کند و در نهایت پمپ بنزین می‌سوزد؛ در صورت کثیفی صافی بنزین مسیر انژکتورها بسته و موتور خودرو دچار آسیب می‌شود. آسیب دیدگی موتور هزینه‌های زیادی در پی دارد.

محل قرارگیری فیلتر بنزین در سراتو سایپا
در سراتو های سایپا و سراتو‌های وارداتی مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ صافی های بنزین سراتو در باک خودرو، درون پمپ بنزین می‌باشد. در ادامه مراحل تعویض فیلتر بنزین را توضیح می‌دهیم.
ابتدا ماشین خود را خاموش می‌کنید و منتظر می‌مانید تا موتور سرد شود. در مرحله بعد صندلی سراتو ماشین را باز می‌کنید چرا که فیلتر بنزین در باک می‌باشد. و در آخر پمپ بنزین را خارج کرده و قطعات داخلی ان را باز میکنید تا برای تعویض فیلتر بنزین اقدام کنید.

https://kiaorginal.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۳:۰۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)